Extra informatie
ICYMI: Obe Alkema gaat een stapje verder dan Narcissus en plonst zonder aarzelen de poel des verderfs in, gerestyled tot jacuzzi met ingebouwde champagnekoeler. De heilige Vinex geeft mee. Alles en niets bevredigt hem. Hij herkent de opengetrokken blikken celebrities, maar vooral zichzelf. De zelfontspanner. Tussen vervoering en ongemak ensceneert hij zijn biecht, ruilhandel en traktaties. Kijk weg. (Het decorum) Kijk naar mij. (Sterren springen) Het resultaat is OBELISQUE: een collectie bewogen selfies. Houdoe, Heleen.
‘(E)en gedurfd statement dat me aan het denken zet over wat poëzie is, en wat haar begrenzingen zijn.’ (Alfred Schaffer in De Groene Amsterdammer)
‘Obelisque is geen alle menselijke hoop uitdovende glossy in de overvolle wachtkamer van een geneesheer. Alkema zet alle middelen in om de verwarring, aantrekkingskracht en complexiteit van het leven als millennial te beschrijven.’ (Hans Puper op Meander Magazine)
Obe Alkema (1993) publiceerde in de afgelopen jaren in/op diverse bladen/platforms. OBELISQUE is zijn debuutbundel.
- Fotoreportage: Obe Alkema presenteert debuutbundel Obelisque (www.tzum.info)
- Voorpublicatie op Samplekanon
- Recensie van Bertram Mourits in NRC Boeken (01/2019)
- Hans Puper op Meander Magazine (02/2019)
- Alfred Schaffer in De Groene Amsterdammer (03/2019)
- Peter Van Lier op deReactor (05/2019)